Casele de discuri și editorii semnează un acord major, trecând de la 9,1 cenți la 12 cenți per piesă pentru redevențele mecanice din SUA pentru vânzările fizice

Luna trecută, MBW v-a povestit despre o negociere epică care are loc în SUA cu privire la anumite tipuri de rate de redevențe mecanice plătite compozitorilor pentru vânzările de muzică fizică, precum și pentru descărcări.

Astăzi (5 mai), am aflat că grupurile care reprezintă compozitori, editori de muzică și case de discuri au ajuns la un acord pentru a rezolva această negociere a taxei.

Contextul important al acestei povești este că din 2006, taxa mecanică plătită editorilor/compozitorilor pentru muzica achiziționată pe un disc fizic (sau o descărcare) a fost stabilită la 9,1 cenți pe piesă.

Acordul de astăzi propune o creștere cu 32% a ratei actuale de redevențe, la 12 cenți pe pistă.

Acordul prevede, de asemenea, că redevențele pentru acești compozitori vor crește automat în fiecare an al perioadei de taxă în raport cu Indicele prețurilor de consum (adică rata inflației).

Acordul va fi analizat acum de Consiliul pentru Drepturi de Autor.

CRB a refuzat anterior să aprobe un acord anterior care acoperă vânzările fizice și descărcările, în mare parte din cauza îngrijorărilor cu privire la ceea ce considera taxe „statice”. (Vom reveni la asta într-un minut.)

Un context mai larg, dar crucial pentru această poveste, este că în SUA, redevențe mecanice sunt plătite editorilor și compozitorilor pentru case de discuri.

Ceea ce înseamnă că, dacă CRB decide să crească rata mecanică în 32%de la 9 cenți la 12 cenți, pentru formatele fizice, apoi case de discuri va trebui să plătiți acești bani în plus compozitorilor.

Aceasta devine o enigmă legală, având în vedere că cele mai mari trei edituri de muzică sunt deținute de aceleași companii-mamă care dețin cele mai mari trei companii de muzică înregistrată.


Un mic context în plus: Dacă rata mecanică pentru transmisie se ridică printr-o defecțiune CRB, Servicii de streaming, precum Spotify, Amazon Music și alții trebuie să plătească acești bani în plus compozitorilor.

După cum probabil că cititorii MBW știu deja, CRB desfășoară în prezent proceduri pentru a determina rata mecanică a redevenței pe care serviciile de muzică de streaming o vor plăti compozitorilor pentru cei cinci ani dintre 2023 și 2027 (cunoscute și ca fonograme IV fie CRB IV) .

Aceasta este una dintre cele două bătălii legale pe care NMPA (National Music Publishers Association) le duce în prezent împotriva Spotify și a altor servicii de streaming.

Celălalt a venit acum patru ani, când CRB a decis că serviciile de streaming ar trebui să mărească rata de redevențe mecanice plătită compozitorilor. 10,5% pentru 15,1% cu anii 2018-2022 (cunoscut și ca CRBIII fie fonograme III).

Oameni precum Spotify au făcut apel la această decizie și o decizie finală în urma apelului CRB este așteptată în lunile următoare.

Ca parte separată a procesului de 2023 și 2027 (cunoscut și ca fonograme IV), CRB decide, de asemenea, ce rată a redevenței mecanice ar trebui să primească editorii și compozitorii din vânzările de muzica fizica în Statele Unite, precum și descărcări.

Aceasta nu implică companiile de streaming deoarece, după cum sa explicat mai sus, redevențele mecanice sunt plătite editorilor și compozitorilor pentru case de discuri. CRB consideră această taxă fizică/descărcare în „Subpartea B” a acesteia fonograme IV Luarea deciziilor.

Asociația Națională a Editorilor de Muzică a ales să nu conteste procedura „Subpartea B” și, în schimb, își concentrează toate resursele pe (separat) transmisie parte a audierilor CRB.


Amintiți-vă că am spus mai sus că dvsCRB a refuzat anterior să aprobe un acord de reglementare anterior care acoperă vânzările fizice și descărcările din cauza preocupărilor cu privire la ceea ce a considerat taxe „statice”.

Acel acord, între cele trei mari case de discuri și două grupuri comerciale cheie: NMPA (reprezentând membrii săi editori) și NSAI (Nashville Songwriters Association International, reprezentând membrii săi compozitori de cântece), a fost înaintat CRB anul trecut și a sugerat că rata de redevențe de descărcare fizică/mecanică din SUA ar trebui să rămână la 9,1 cenți pe pistă.

CRB a respins acel Acord de reglementare pe 30 martie, după ce a pus sub semnul întrebării faptul că a rămas „static” din 2006. Judecătorul șef pentru drepturile de autor al CRB Suzanne Barnett a scris: „[Sixteen] ani la ritm static [9.1 cents] este nerezonabil… dacă nu din alt motiv decât erodarea continuă a valorii dolarului de către inflația persistentă care a crescut semnificativ recent.”

Pe 5 aprilie, cele trei mari case de discuri au depus împreună o MOȚIUNE DE URGENȚĂ la Consiliul pentru Drepturile de Autor din SUA.


Noua moțiune depusă astăzi (5 mai), pe care o puteți citi integral aici, precizează: „Noul Acord oferă „o bază rezonabilă” pentru ratele de redevențe și termenii statutare pentru Configurațiile Subpartea B.

„În primul rând, oferă o creștere imediată de 32% la 12 ¢ per piesă pentru fonogramele fizice și descărcări permanente și oferă ajustări anuale bazate pe inflație pentru anii următori ai termenului.

„Această creștere substanțială și prevedere pentru ajustări anuale abordează preocupările judecătorilor cu privire la ratele „statice”.

„În al doilea rând, reprezintă consensul părților interesate care reprezintă marea majoritate a pieței de drepturi „mecanice” pentru Configurațiile Subpartea B, inclusiv multe dintre grupurile de compoziție și reprezentanții care nu au susținut acordul propus anterior.” .

„Ca comunitate muzicală, suntem cei mai puternici atunci când ne unim pentru a stabili acorduri durabile și durabile de beneficiu reciproc.”

Mitch Glazier, RIAA

Mitch Glazier, Președinte și CEO al RIAA, a declarat: „După consultări ample cu compozitorii, editorii și casele de discuri, suntem încântați că am ajuns la o soluție care credem că abordează preocupările principale ale judecătorilor CRB și ale persoanelor și organizațiilor care au împărtășit. opiniile lor în timpul acestei proceduri.

„Ca comunitate muzicală, suntem cei mai puternici atunci când ne unim pentru a stabili acorduri durabile și durabile de beneficiu reciproc.”

David Israelit, NMPA

„În timp ce luptăm împotriva celor mai mari companii din lume, luptând pentru cele mai scăzute rate de redevențe din istorie, compozitorii și susținătorii lor sunt mai uniți ca niciodată.”

David Israelit, NMPA

Președintele și CEO-ul NMPA, David Israelite, a declarat: „Această nouă înțelegere oferă compozitorilor o creștere cu 32% a vânzărilor de viniluri, CD-uri și descărcare, ridicând rata de la 9,1 cenți la 12 cenți și include, de asemenea, o ajustare anuală a costului vieții pentru a aborda inflația.

„Acest rezultat extrem de pozitiv se datorează în mare parte creatorilor care și-au făcut auzită vocea în procesul CRB. Prin prezentarea acestui acord, deschidem calea de a ne concentra exclusiv și neobosit pe creșterea ratelor de transmisie.

„În timp ce luptăm împotriva celor mai mari companii din lume, luptând pentru cele mai scăzute rate de redevențe din istorie, compozitorii și susținătorii lor sunt mai uniți ca niciodată.”

„Vrem să mulțumim CRB pentru că a subliniat o oportunitate pentru o creștere a taxelor fizice”.

Bart Herbison, NSAI

Bart Herbison, director executiv, Nashville Songwriters Association International (NSAI), a declarat: „Vrem să mulțumim CRB pentru că a subliniat o oportunitate de creștere a ratelor fizice.

„Creșterea cu 32% a CD-urilor, vinilului și a descărcărilor este binevenită, iar faptul că este integrată ajustarea costului vieții ne ajută să menținem creșterile în viitor.”

„Acesta este un pas de mult așteptat în corectarea taxelor istorice scăzute plătite compozitorilor și este timpul ca valoarea inerentă a unei melodii să fie recunoscută în mod corespunzător.”

Michelle Lewis, SONA

Michelle Lewis, CEO al Songwriters of North America, a declarat: „SONA sprijină cu entuziasm acordul propus de Phonograms IV Subpart B, care controlează cât de mult sunt plătiți compozitorii și editorii pentru vânzările de CD-uri, vinil și descărcări digitale permanente.

„Mari sau mici, toți compozitorii ar trebui să aibă întotdeauna un cuvânt de spus în deciziile care ne guvernează și ne afectează mijloacele de trai. Suntem recunoscători că vocea noastră colectivă a fost auzită.

„Acesta este un pas de mult așteptat în corectarea taxelor istorice scăzute plătite compozitorilor și este timpul ca valoarea inerentă a unei melodii să fie recunoscută în mod corespunzător.”

Association of Independent Music Publishers, a declarat: „AIMP sprijină pe deplin acordul propus de CRB Subpart B, care ar crește taxa mecanică pentru vânzările fizice și descărcări digitale de la 9,1 cenți la 12 cenți. Acesta este un pas în direcția corectă și va fi o binefacere pentru comunitatea independentă de editare muzicală.

„În viitor, aproape fiecare editor independent vă va spune că viitorul afacerii muzicale este în streaming și aplaudăm eforturile continue ale NMPA de a lupta pentru rate de streaming mai bune pentru toți editorii și compozitorii independenți de muzică.” .

CEO-ul Academiei de Înregistrări, Harvey Mason Jr., a adăugat: „Vreau să aplaud NMPA și RIAA pentru că lucrează împreună pentru a acționa în cel mai bun interes al compozitorilor. Acest acord demonstrează că atunci când comunitatea muzicală acționează în colaborare, putem face progrese semnificative pentru creatorii de muzică.”

Evan Bogart, președintele aripii de compozitori și compozitori a Academiei de Înregistrări, a declarat: „Acest acord oferă o mărire de salariu atât de necesară și de mult așteptată pentru compozitori, care va face o diferență reală în viețile și mijloacele lor de existență. Este important, de asemenea, că se va asigura că compozitorii continuă să fie plătiți echitabil în următorii cinci ani, deoarece această creștere este indexată la inflație.” –

Graham Davies, CEO al Academiei Ivors, a declarat: „Academia Ivors a compozitorilor și compozitorilor din Marea Britanie salută vestea că valoarea drepturilor de compoziție și publicare începe să fie mai bine recunoscută. Aceasta este o așezare importantă și indică direcția necesară de deplasare.”

Brittain Ashford, Chief Executive Officer al American Music Publishers Association, a declarat: „Această creștere fără precedent a ratei pentru vinil, CD și descărcări va avea un impact semnificativ asupra industriei noastre și, sperăm, indică rate potențial mai mari pentru transmisia de la CRB. Apreciem eforturile de a ajunge la acest acord și mulțumim NMPA pentru că a lucrat în numele compozitorilor și editorilor.”

Afaceri muzicale din întreaga lume

Add Comment