Pocky și Rocky reshrined: The Digital Foundry Tech Review

Refacerile jocurilor retro sunt greu de realizat corect: pe lângă faptul că jocurile vechi pot fi jucate pe hardware modern, trebuie să înțelegeți și intenția creatorilor inițiali de a păstra spirit din acel joc viu, mai ales dacă vrei să produci un remake adecvat, mai degrabă decât un simplu remaster.

Poate că asta îl face pe Pocky și Rocky Reshrined, un joc de acțiune cu derulare 2D pentru Switch și PS4, atât de convingător: a fost dezvoltat de același personal principal care a creat versiunea SNES a lui Pocky și Rocky în urmă cu 30 de ani. Ca atare, depășește cu mult un remake retro tipic, păstrând acțiunea și estetica titlului original, extinzându-și în același timp în mod semnificativ lungimea și lățimea. Reshrined este, de asemenea, un exemplu strălucitor de joc Unity realizat chiar la nivel tehnic, mai mult sau mai puțin oricum.

Călătoria de la Super NES la platformele moderne a fost una lungă pentru dezvoltatorii Proiectului Tengo, începând din 1986 cu un joc arcade cunoscut sub numele de Kiki Kaikai. Creat de Taito, Kiki Kaikai este un joc de curse aeriene și împușcături care are rădăcini în mitologia japoneză. Designul său de bază al jocului seamănă cu Commando-ul Capcom din anul precedent, dar temele sale unice și răsucirea acestei formule au ca rezultat ceva cu adevărat magic. După lansarea sa în arcade, avea să primească mai multe porturi, dar a rămas exclusiv pentru Japonia, până în 1992, când a fost produsă o continuare axată pe console de acasă pentru Super NES de la Nintendo. Urmează același design de bază ca originalul arcade, dar prezintă mult mai multe variații de scenariu și un design de nivel creativ care duce conceptul mai departe. Este, de asemenea, prima intrare care va fi lansată în Occident sub titlul Pocky și Rocky, dar spre deosebire de jocul arcade, acesta nu a fost dezvoltat deloc de Taito. A fost pur și simplu licențiat și dezvoltat de echipa internă de dezvoltare japoneză a lui Natsume.

Urmărește recenzia Pocky și Rocky Reshrined în format video.

În această epocă, Natsume a produs în liniște unele dintre cele mai bune jocuri de acțiune din toate timpurile. Acestea includ jocuri precum Shatterhand, Shadow of the Ninja pentru NES, două jocuri Pocky și Rocky, The Ninja Warriors Again și Wild Guns, cu aceiași trei membri cheie din spatele Proiectului Tengo implicați în majoritatea acestor lansări. În epoca modernă, primul joc al echipei ca Tengo Project a venit în 2008 cu Omega Five exclusiv Xbox Live Arcade, un shooter orizontal cu o coloană sonoră remarcabilă. Aproximativ un deceniu mai târziu, echipa a produs două reimaginări ale lucrării lor anterioare, cu Wild Guns Reloaded în 2016 și The Ninja Warriors Once Again în 2019. Tengo Project a devenit maestrul recenzent al jocurilor la care lucraseră anterior, perfecționând în același timp formula cu noi caracteristici, o prezentare îmbunătățită și multe altele. Deși conceptul este simplu, execuția este excelentă, cu unele dintre cele mai bune design, muzică și pixel art pentru jocurile de acest stil.

Sunt bucuros să raportez că noua versiune a lui Pocky și Rocky excelează în același mod și ar putea fi, de asemenea, cea mai ambițioasă recreere a echipei de până acum. La fel ca originalul, Reshrined este de fapt un împușcător de alergare și arme jucat dintr-o perspectivă aeriană. Începi jocul în rolul Fecioarei altarului Pocky, în timp ce îți croiești drum prin fiecare etapă eliminând inamicii de-a lungul drumului. Modul inițial disponibil este un mod poveste care îți cere să preiei controlul asupra fiecăruia dintre diferitele personaje cu secvențe de poveste care despart etapele. Cu toate acestea, odată finalizat, puteți sări și în modul gratuit, care vă permite să selectați orice personaj pe care l-ați deblocat și să jucați jocul în modul pentru doi jucători fără scene interstițiale.

Pocky și Rocky, comparații de joc și consacrate.

Pocky și Rocky include câteva decoruri frumoase și întâlniri cu șefii.

Ce face din asta un remake ambițios? Ei bine, începe prin a recrea Super NES original cu pixel art mult îmbunătățit, cu rezoluție mai mare. Fără limitările de memorie și stocare, computerul vă poate îmbunătăți imaginile, umplându-le absolut cu detalii și viață.

Dincolo de aceasta, totuși, secțiunile individuale ale etapelor jocului au fost modificate drastic, cu peisaje diferite, modele inamice modificate și noi faze pentru luptele cu șefii. Iar după prima etapă în modul poveste a jocului, lucrurile încep să se schimbe și mai mult: în loc să continui ca Pocky, vei prelua controlul asupra lui Rocky tanuki și vei explora niveluri foarte diferite. Există momente în care căile originalului și Reshrined se vor încrucișa, dar o mare parte a jocului este o serie de etape complet noi. În cele din urmă, te vei reconecta cu unele dintre conceptele de setare ale jocului Super NES, dar designul nivelului în sine este modificat radical. În consecință, se pare mai degrabă un joc nou care împrumută unele elemente, mai degrabă decât un remake tipic. Este ceva cu adevărat cool.

Și la fel ca Războinicii Ninja și Pistolele sălbatice înainte, Pocky și Rocky au o adâncime ascunsă care îl face un joc captivant de jucat și repetat. Inițial, veți descoperi că tragerea în timp ce eschivați proiectilele este numele jocului, dar veți fi rapid copleșit, făcând chiar și prima etapă dificil de finalizat. Aici intervin nuanțele: vei descoperi în curând că atacul tău corp la corp nu numai că învinge inamicii, ci și distruge și reflectă proiectilele inamice. Aceasta devine o strategie cheie timpurie, care este îmbunătățită și mai mult prin adăugarea unei mișcări rapide cu cadre de invincibilitate și o bombă. Mai târziu în joc, vei dobândi și alte abilități; toate se adună pentru a crea un joc care răsplătește cu adevărat jocul priceput. Împreună cu comenzi rapide și receptive și o prezentare excelentă, progresul în joc este foarte satisfăcător.

comparații reshrined pocky și stâncoase

Când comparăm titlurile SNES și Switch, există diferențe tehnice mari, dar o estetică familiară.

Din perspectiva DF, dincolo de jocul în sine, și aici mi se pare complet fascinant modul în care se desfășoară jocurile Tengo. Cei trei membri cheie ai Proiectului Tengo continuă jocurile pe care le-au produs sub eticheta Natsume de zeci de ani și este foarte rar să vezi dezvoltarea jocurilor de școală veche persistând în epoca modernă. Puteți spune cu adevărat că acești tipi fac încă jocuri ca în 1991. Desigur, acest stil de dezvoltare nu a dispărut niciodată, datorită creșterii jocurilor indie, dar este grozav să văd că aceste legende continuă să-și perfecționeze meșteșugul la 30 de ani. . . mai tarziu.

Desigur, Tengo a îmbrățișat pe deplin instrumentele moderne în crearea jocurilor sale; La fel ca cele două versiuni anterioare, Pocky și Rocky au fost create în Unity. În acest sens, cred că munca lor este o adevărată vitrină a ceea ce este posibil cu arta pixelilor 2D într-un motor modern – reușesc să evite aproape toate capcanele în care au căzut atâtea alte jocuri Unity, oferind în același timp ceva care se simte remarcabil de autentic și lustruit de sus in jos.

Aceasta include lucruri simple, cum ar fi să vă asigurați că arta aderă perfect la structura grilei de pixeli și că niciunul dintre elementele vizuale nu se simte deplasat, pentru a profita de capacitățile sale adăugate pentru a stimula interactivitate, chiar de la început, veți observa frunze pe drum , care flutură când treci peste ele.

Interesant este că meniul din joc include opțiuni de scalare și scanare pentru cei interesați. Opțiunea de scanare introduce chiar și o ușoară separare a culorilor la cea mai mare valoare, simulând aspectul fosforului roșu, verde și albastru. Am găsit personal că acest filtru este eficient în modul portabil, dar nu este cu adevărat necesar atunci când joci pe televizor. Scala implicită umple ecranul, iar raportul de aspect pare corect, dar este puțin mai larg decât arta în sine, așa că, dacă te uiți cu atenție, s-ar putea să observi o luminozitate mai mică la defilare, dar cred că această scalare clară a vecinului cel mai apropiat este cea mai bună opțiune și mult de preferat, de exemplu, estompare liniară.

Sub un exterior drăguț, există o adâncime surprinzătoare aici.

Așa cum este, jocul este disponibil momentan pe Nintendo Switch și PlayStation 4 – a fost lansat în Japonia foarte recent, care este versiunea pe care am importat-o, dar va veni în Occident în luna iunie atât în ​​formă digitală, cât și în formă fizică.

Deci ce versiune alegi? Am menționat mai devreme că jocul folosește foarte mult Unity, evitând multe probleme comune, dar nu este perfect pe Nintendo Switch. În esență, jocul are o oarecare accelerare în timpul jocului – țintește întotdeauna la 60 de fps, dar nu poți menține acest lucru tot timpul. După ce am terminat jocul pe Switch, voi spune că nu este atât de enervant sau de frecvent pe cât am sperat, dar merită remarcat. Nu aveam disponibilă versiunea PS4, dar am verificat filmările jocului care rulează și se pare că rezolvă aceste probleme. Deci, dacă sunteți în căutarea celei mai bune performanțe, vă recomand să alegeți PS4. Cu toate acestea, merită să luați în considerare și faptul că ambele versiuni au rezultate mai bune decât originalul SNES, care are o mulțime de throttling în orice moment! Din fericire, aceste scăderi minore sunt singurul sughiț tehnic real aici: încărcarea este minimă, controalele sunt receptive și totul arată fantastic. Este deosebit de plăcut când este asociat cu Switch OLED.

Aceasta este părerea mea asupra seriei Pocky și Rocky și a proiectului Tengo în ansamblu. Dacă nu știați, îmi place această serie, iar Tengo Project este unul dintre dezvoltatorii mei preferați astăzi pentru munca lor uimitoare de a aduce aceste jocuri înapoi pe platformele moderne. Cantitatea de pasiune și abilitate revărsată în fiecare joc nu reușește să impresioneze. Dacă vă plac astfel de jocuri de acțiune 2D, sincer nu vă pot recomanda suficient de mult: Pocky și Rocky Reshrined este un joc special. Dacă sunteți nou în serie, acordați-vă puțin timp pentru a vă adapta la comenzile și aspectul și, în cele din urmă, se va face clic.